Preturi

                     
  Care e pretul corect?

        Produsele din sticla prelucrata sunt foarte greu de cotat, din cauza multiplilor factori implicati, deci mai intai avem nevoie de cateva lamuriri:

1. Sticla decorativa cu model si vitraliile sunt produse la comanda, create anume pentru o ambianta si destinatie, astfel nu exista varianta de revanzare sau produse standard, deja executate, ceea ce le face un produs de nisa;

2. Exista o multitudine de variante de lucru, cu efecte , aspecte si costuri diferite, ceea ce face destul de greu pentru un client , de cele mai multe ori necunoscator (ceea ce este si normal), sa faca o alegere corecta. Se practica , uneori intentionat, o tehnica de vanzare prin care se ascund detaliile de lucru, pentru a putea vinde un produs la un pret mai mare, desi sunt diferente evidente;

3. Materialele de lucru sunt aproximativ aceleasi pentru toti producatorii, insa manopera, talentul artistic, atentia la detalii sunt diferite, fiind vorba de produse cu un mare aport personal, astfel munca fiecaruia din cei ce executa astfel de minunatii, va va costa diferit, depinzand de viteza de lucru, nivelul de tehnologizare, volumul de lucru al fiecaruia, etc.

4. Desi nu par, vitraliile si sticla personalizata sunt intr-o zona gri, intre produse si servicii. In final, clientul va primi un produs, insa costul serviciilor executate de producator este uneori mai mare ( consultanta, proiectare model, reprezentare grafica, scalarea si adaptarea modelului,  proiectare sisteme de fixare, transport, montaj, etc.) decat costul materialelor.

5. Sunt diferente destul de mari intre produsul comandat si ceea ce se poate executa. Astfel, un potential client poate alege dintr-un catalog de modele, insa acel model sufera transformari destul de mari pana la aspectul final ( se modifica dimensiunile, se pierde sau se adauga detaliu, se schimba texturi si culori). Apoi, cataloagele au fotografii profesionale, cu un anumit decor, iluminare, fundal, ceea ce duce de multe ori la confuzii, o schimbare ceruta de client putand modifica total aspectul lucrarii. Sticla este prin definitie transparenta sau translucida, aspectul acesteia se schimba radical in funtie de lumina naturala pe parcursul unei zile, anotimp, fotografiile nu sunt relevante. In concluzie, cataloagele cu modele trebuie luate ca fiind pur informative, din ele se pot rafina liniile de model, palete cromatice sau asezarea in spatiu, dar atat. Restul tine de intreg contextul in care este amplasata lucrarea.

   Pentru a elimina confuziile si a economisi timpul dvs. , prin urmare si banii, vom face o prezentare aproximativa a costurilor produselor noastre, pe categorii.

     Sticla decorativa:
sticla sablata cu model - 60EUR/mp

sticla sablata colorata - 70EUR/mp

sticla sablata pictata - 80EUR/mp

sticla sablata fusion - 100EUR/mp

decopan - sticla imprimata digital sau laminata cu o folie imprimata digital - 100EUR/mp

PRODUS NOU : STICLA DECORATIVA CU MATERIAL TEXTIL - 40EUR/MP!

Pot modifica pretul: , complexitatea modelului, grosimea sticlei suport, tratarea suprafetei sablate cu solutii anti-pete, prelucrarea intensa a modelului pentru incadrare, cantuirea, gaurirea, laminarea sau securizarea sticlei.

Preturi pe piata: intre 25 si 200EUR/mp ( de la sablare simpla mecanica pana la sticla fuzionata)

Atentie la : sticla sablata care se pateaza si nu mai poate fi curatata, serviciile de transport si montaj, metode de securizare daca elementele au dimensiuni mari sau sunt montate in zone in care pot produce raniri accidentale. Sticla sablata cu model sau colorata poate fi inlocuita cu succes de o sticla pe care se aplica diverse  folii texturate, sablate. De multe ori acestea asigura geamurilor o laminare cu rolul de a retine eventalele bucati de sticla rezultate din spargerea accidentala. Foliile se pot zgaria, insa se pateaza mai putin, o folie de calitate nu reduce costul lucararii si nici calitatea sau garantia lucrarii, este pur si simplu un produs diferit. Puteti obtine preturi mai mici la firme de productie publicitara pentru suprafete mari sau modele simple, insa produsele de arta se regasesc numai la cei specializati pe prelucrarea sticlei (artisti plastici, ateliere de sablare, producatori de vitralii).


      Vitralii
vitralii contur cu fir din polimeri pentru interior- 150EUR/mp

vitralii contur cu fir din polimeri pentru exterior- 200EUR/mp

vitralii aplicate cu film imprimat si fir de plumb - 150EUR/mp

vitralii aplicate cu film laminat si fir de plumb - 230 EUR/mp

vitralii aplicate cu film laminat, fir de plumb si cristale- 200 EUR/mp +costul cristalelor

vitralii autentice in varianta Tiffany (cu foita de cupru) -  500EUR/mp

vitralii autentice in varianta clasica (profil de plumb) - 450 EUR/mp

vitralii autentice in varianta clasica , pictate la cald, fuzionate (religioase) - 700 EUR/mp

Pot modifica pretul: complexitatea modelului (-20% complexitate mica, pana la + 200% complexitate mare),grosimea sticlei, cantuirea, gaurirea, laminarea sau securizarea sticlei, culoarea firului,  tipurile de film, la vitraliile contur si aplicate, intrucat acestea se realizeaza pe o singura foaie de sticla, ca suport, culorile si texturile sticlei, dimensiunea panourilor(unele trebuie ranforsate) la vitraliile autentice, prelucrarea intensa a modelului.

Preturi pe piata: intre 120 si 1000Eur, segmentul fiind foarte diversificat.

Atentie la: comparatii de pret intre produse asemanatoare si nu categorii diferite, destinatia produselor (interior, exterior sau in plan orizontal, acestea trebuie securizate sau laminate), rezistenta la decolorare si zgarieturi, modalitatile de fixare in suport. Exista producatori ocazionali, sau pasionati care lucreaza aceste produse ca hobby, verificati daca exista garantii, daca acel producator are o relativa continuitate si poate fi gasit in cazul unor vicii ascunse, etc. Cereti mai multe oferte de pret si cautati produsul cel mai potrivit (raport calitate/pret/aspect) si nu va limitati la ce poate oferi un anume producator. Modul in care arata un vitraliu si modul in care  a fost realizat nu sunt acelasi lucru, tehnica defineste clar costul. Un vitraliu lucrat in tehnica veche va costa mai mult, pentru ca presupune multa manopera, anumite unelte, sticla, insa tehnologia poate imbunatati costul fara a afecta aspectul ( sticla poate fi debitata computerizat, cu jet de apa, ceea ce nu poate reproduce nici cel mai experimentat sticlar, exista programe de optimizare, de grafica, au aparut materiale noi, cu costuri mai mici si proprietati superioare celor de acum cateva sute de ani). Din pacate, in Romania nu mai exista producatori de sticla colorata in masa, prin urmare unele ateliere o produc separat sau o importa din S.U.A, Italia, U.K., insa acest lucru permite realizarea unor lucrari cu aproape orice textura, aceste companii ofera o standardizare a codurilor de culoare si textura, prin urmare produsele pot fi renovate sau reparate cu acelasi tip de sticla, ceea ce atelierele locale nu pot face. Fiind produse la comanda, reducerile , promotiile sau negocierile nu sunt reale, ci doar modalitati de convingere sau semne ca pretul de la care se face reducerea nu era realist. Puteti obtine preturi mai bune la suprafete mai mari, dar aproape sigur ca veti obtine preturi mai mari pentru lucrari mici, intrucat producatorul are cheltuieli mai mici pentru comenzi unitare. De asemenea, cotatiile "la ochi" sau la suprafata pot fi nerealiste si pot forta producatorul sa taie din cheltuieli ulterior, ceea ce poate duce la lucrari cu calitate indoielnica, incercati sa furnizati cat mai multe elemente acestuia pentru oferta (model, dimensiuni aproximative, amplasare, eventuale termene limita).

   Pentru a intampina aceste probleme, noi ofertam cu ajutorul unor programe informatice, putem stabili cu exactitate pierderile de materiale, suprafetele acoperite, lungimile liniilor de model si va putem oferi un pret cat mai corect.

 Serviciile de transport si montaj, ramele sau executia de pachet termopan nu se regasesc in preturile de mai sus, acestea difera de la o lucrare la alta.
   Preturile au caracter informativ, sunt prezentate pentru a va putea bugeta lucrarile, ele sunt rezultatul combinarii experientei noastre de lucru si a partenerilor de breasla, se pot modifica in functie si de alti factori.